Besök av syrran

Igår fick jag besök av syrran. Hon har inte längre kvar sin lägenhet i Linköping eftersom hon ska studera i Spanien till hösten. Eftersom hon hade tenta idag kom hon till mig och sov över igår kväll och åkte till Linköping tidigt i morse. Inte nog med att det var trevligt att syrran kom hit, det var också trevligt att mamma skickade med henne 1,5 liter blåbär (blåbären var visst inte slut i skogen riktigt ännu!) som jag nu kan ha i filen resten av veckan, så himla gott! Med sig hade syrran även lite skinka samt morötter från mammas land, jag har världens snällaste mamma och pappa. Pappa hjälpte till och plockade lite av bären så honom får jag inte glömma…. Fast det var mammas idé så henne är jag evigt tacksam!

Det blev en riktigt trevlig kväll. Vi köpte mat på Sing Thai som var så stark att det kändes som att hela min mun skulle brinna upp. På kvällen poppade syrran popcorn på spisen, vilken hon är jätte duktig på, som vi åt fram tv’n när vi såg på första avsnittet av en ny säsong av CSI : Las Vegas. Annars var gårdagen en riktigt lugn och härlig dag med trevligt sällskap!

1 kommentar

Filed under Allmänt

One response to “Besök av syrran

  1. Syster yster

    Tack, för att jag fick sova över och för ett jättetrevligt sällskap. Jag sover bättre och bättre hemma hos dig nu, vaknade bara en gång, slapp ju larverna för en natt också tack ska du ha. Vi ses snart igen. kramar

Kommentera

