En lugn söndag

Söndagen blev inte lika händelserik som lördagen utan istället tog vi det riktigt lugnt. Även denna dag fick jag med mig D på en timmes promenad, så himla trevligt att kunna prata med någon medans man går, förena nytta med nöje! Efter gångturen lagade vi våfflor och såg på tv. Därefter blev jag så trött att jag bestämde mig för att krypa ned under täcket igen. Jag somnade omedelbart av utmattning, från vad vet jag inte, och sov i två timmar, riktigt lyxigt. Söndagar brukar för mig vara en riktig slappardag och jag sover oftast en liten stund på eftermiddagen. När jag vaknade upp, nästan tröttare än innan jag somnade, så skulle vi åka och köpa oss nått att äta till kvällsmat. D körde och skulle peka ut lite ställen för mig som jag fick välja på. Vi var mest sugna på pizza och som sann Pizza Hut älskare säger jag ”Vad synd att det inte finns en Pizza Hut här i närheten”. Det finns ju en över vägen sa D. Han menade då i Kungens Kurva, och för att komma dit måste man korsa vägen, men sedan måste man även åka i typ en kvart. Men det spelade igen roll, då var vi båda sugna på Pizza Hut. Så det blev en varsin liten pizza samt vitlöksbröd.

 specsupremelg.jpg

Därefter ville ”glupska-Emelia” köpa sig en milkshake, men det sa D stopp för. Tur att jag har D ibland, annars skulle jag äta alldeles för mycket! Istället för milkshake åt jag vattenmelon samt daim-glass när vi kom hem. Det var ju inte nyttigt det heller, men detta hade jag ätit även om jag tagit milkshake i Kungens Kurva, så i slutändan så tjänade jag ju på det!

milkshake.jpg

Lämna en kommentar

Filed under Allmänt

Kommentera

