Förargelseväckande beteende genom urinering

Som nog många vet som läser min blogg, fick min lillebror böter för ”Förargelseväckande beteende genom urinering” på sin student. Detta trots att han gick undan bakom några träd och gjorde det diskret. Men samma lagar verkar inte gälla poliser som övriga medborgare i Sverige. Under ett fotbollsderby i Malmö fångades några polismän på film när de kissade på allmän plats, samtliga slapp böter för ”Förargelseväckande beteende genom urinering”. Detta tycker jag är för jävligt! Samma regler och lagar som gäller för mig och dig ska självklart även gälla för poliser.

Reportern på filmen ställer då frågan ”om poliser är tillåtna att göra det vi andra förbjuds” till polismästaren i Skåne. Polismästaren säger att om det är i en park och inne bland buskar och ingen ser det, så är det inte förargelseväckande beteende. Skulle någon tycka det så får de komma fram och säga till.

Detta tycker jag var ett oerhört korkat svar av polismästaren. Min lillebror kissade också bland buskar och ingen såg det och kom fram och sa till. Det polisen såg var att min lillebror kom ut från buskarna och drog upp gylfen.

Det är hutlöst att det kostar 800 kr att kissa om det inte finns någon toalett i närheten, vad ska man göra då? Kissa på sig!? Går man undan och gör det diskret tycker jag inte att det borde spela någon roll! Polisen kanske borde fokusera på de grövre brotten istället för att gå runt och leta efter människor som kissar i en park. Men tydligen så verkar det vara detta som polisen fokuserar på i år eftersom rekordmånga har blivit bötfällda.

forargelsevackade-beteende-genom-urinering.jpg

3 kommentarer

Filed under Allmänt, Sjukt!

3 responses to “Förargelseväckande beteende genom urinering

  1. joakim

    såå jävla illa . polisen släpper allt grov jobb och ställer sig brevid en fartkamera o jagar fort körare . eller står bakom en kontainer o springer efter urinerande människor . nee man undrar faktis vart fan sverige börja ta vägen . de ba rasslar in invandrare . okej många av dom sköter sig men många INTE . man kan säga att varannan invandradre är ett nytt jobb för polisen . säger bara usch .

  2. Erik

    Tja, jag åkte också på böter för det. Jag stod iofs inte så diskret men med tanke på att mina kompisar stod o visade ***** för poliserna och jag stod åt andra hållet så är det löjligt konstigt att dom tar mig. Pinsamt att dom behöver vara tre poliser i världens största polisbil för att jaga pissare:) Fanns inte en männsiska i närheten förutom oss. Kan tilläggas att mina kompisar fick tillsägelse men bara jag fick böter.

  3. Hej!Jag behöver en bild på män som kissar i naturen.Jag skall annända den i ett humorinslag på min blogg.Jag har handikappad och har själv lite svårt att ta mig ut och fota.Så såg jag bilden du hade som skulle passa in i mitt blogginlägg perfekt.Skulle jag kunna få låna bilden av dig?Kände att jag inte ville kpoiera den utan frågar dig istället om lov.
    Jag och några väninnor var ute på stan här om dagen och såg några killar som kissade ogenerade på ett träd framför oss.Vi skrattade först åt det.Sedan beslutade jag mig för att skriva ett humor inlägg om tidiga vårtecken.Och detta med att män kissar ute händer ju ganska så ofta nu för tiden, så jag tänkte lägga in det som ett vårtecken.
    Vore oerhört tacksam för svar!/Malin

Kommentera

