Mr Brooks – En konstig film

I förrgår såg jag filmen Mr Brooks efter övertalning av syrran, eller egentligen inte, jag ville också se den fast jag inte hade en aning om vad den handlade om. Det enda jag visste var att Kevin Costner var med i den, och därför ville jag se den. Fråga mig inte varför, han är inte direkt en favoritskådelspelare, men av någon anledning ville jag se filmen…

Filmen handlar om en seriemördare (Mr Brooks som spelas av Kevin Costner) som lever ett utåt sett normal liv, men på kvällarna mördar han förälskade par. Filmen kunde ha varit bra om det inte varit så att Mr Brooks har ett alter ego som i filmen gestaltas av en annan person som han hela tiden diskuterar saker med, då framförallt morden. Tittaren får hela tiden se denna gestalt och Mr Brooks prata med varandra medans andra personer också finns med i bild, tittaren hör och ser Mr Brooks prata samt ser även hans alter ego, men det gör såklart inte de andra personerna i bild. Detta tyckte jag var lite B, hade varit bättre om storyn varit som den var förutom Mr Brooks alter ego. Fast gillar man en udda film och vill höra en mördares inre tankar och diskussion med sig själv, kommer man nog gilla filmen, av mig får den 4/10. Sevärd men inte mer!

mr-brooks.jpg

3 kommentarer

Filed under Film

3 responses to “Mr Brooks – En konstig film

  1. This was a great movie. They should make a sequel

    http://alltalksports.wordpress.com/

  2. Paw

    Om du ger denna film 4/10 så förstår du verkligen inte vad filmen handlar om, och vad den går ut på. Du borde aldrig någonsin få se en film igen, och ännu mindre, recensera en.

  3. Paw: Det du inte förstår är att människor kan ha olika åsikter. Förstår man inte detta borde man inte få ha en åsikt överhuvudtaget!

Kommentera

