Packat och klart

Nu har jag packat allt inför resan samt laddat min iPod full med musik och ljudböcker. Förutom kläder har jag även packat ned cyklop, smycken och böcker. Självklart är även kameran nedpackad! Böcker och iPoden är ett måste när man ska ut och resa. Så himla skönt att ligga på stranden och läsa en bok eller lyssna på musik. När man är lite flygrädd som jag, är det skönt att kunna lyssna på musik under flygresan, så att man slipper oroa sig över alla ljud som hörs från planet. I handbagaget har jag packat ned lite spel som vi kan spela på flygresan, Uno, Mini-MIG samt Yatzy. På kvällarna när man sitter och myser på balkongen är det trevligt att också kunna spela nått spel.

packat-och-klart.jpg

Jag har inte riktigt bestämt mig för hur jag ska göra gällandes godisätandet på Turkiet. Just nu lutar det åt att det inte blir nått godisätande! Dock tror jag att jag kommer tillåta mig själv att dricka Coca-Cola/Pepsi. Finns inget godare än att ta sig ett glas cola när man kommer hem från stranden och sätter sig och njuter på balkongen!

Jag känner lite pirr i magen inför resan, antar att det beror på min flygrädsla. Längtar tills jag befinner mig i luften, då brukar allt kännas lite lugnare, är mest rädd för starten… Planet lyfter vid 17.30 imorgon kväll. Måste åka hemifrån runt 15 tiden och innan dess ska jag hinna äta och gå ut och gå. Jag beställer aldrig mat på flyget eftersom jag ändå tycker att den är äcklig. Har aldrig smakat på god flygplansmat, så fort maten delas ut sprids en äcklig lukt i hela planet och jag får kväljningar, inte gott! Därför ska jag nog ta med mig nått att äta till resan. Vi kommer inte fram till hotellet förrän runt 01 på natten och att stå sig från 15 på eftermiddagen går ju bara inte!

Lämna en kommentar

Filed under Ledigt, Resa

Kommentera

