Degerfors har Sveriges godaste kebabpizzor!

Igår på lunchen åkte jag och D ned till Ralfs Pizzeria och käkade, det finns hur många pizzerior som helst i Degerfors, men den som gäller just nu är nog Ralfs, iaf om jag får välja! Befinner man sig i Degerfors är det ett måste att smaka på någon utav alla goda kebabpizzor som finns. Nästan överallt i Sverige är kebaben skuren i långa bitar, vilket jag tycker är vidrigt, kebab ska ju vara strimlad i jätte små och smala bitar, precis som den är i Degerfors. Min favoritpizza är Niklas Special, vilket också var den pizza jag åt igår (eller iaf en halv…). Den innehåller följande: tomat, ost, kebab, isbergssallad, lök, färska tomater, peperoni och sås. Hur gott som helst!

ralfs-pizzeria.jpg

niklas-special.jpg

Lämna en kommentar

Filed under mat

Kommentera

