Lite sommarshopping!

Trots att det är semester så måste man ju hinna shoppa lite! Har varit inne i Karlskoga två gånger och inhandlad byxor, shorts samt kortärmad skjorta från ett av mina favoritmärken Esprit samt ett iPod armband.

 gra-byxor-esprit.jpg

randiga-short-esprit.jpg

brun-skjorta.jpg

nytt-ipod-armband.jpg

Har även varit ute efter ett par snygga skor men inte hittat några jag vill ha. Känns lite som att det är för sent att inhandla skor nu när semestern snart är slut. Visserligen kan man säkert ha dem en bra bit in på hösten men då vill man ju handla skor som just inkommit och även håller i höst. En anledningen till att jag inte är så mycket för reor är just att det mesta som reas ut är kläder/skor som bara håller en säsong. Då vänter jag hellre tills nyheterna kommer in och shoppar då. Shoppar jag nått under sommar så är det kläder/skor som jag vet även håller till hösten.

Jag skulle även vilja ha ett par märkes solglasögon. Men har inte direkt letat då jag tycker att det är så dyrt. Men nu har jag lite pengar över och kanske ska slå till. Det finns ju några modeller i taxfree katalogen som ser snygga ut, men jag skulle aldrig våga läga ut så pass mycket pengar när jag inte har sett solglasögonen i verkligheten eller provat på dem. Dior, Gucci och Dolce & Gabbana tycker jag har snygga modeller. Kanske tar en sväng in till Synsam till veckan och kollar om de har några snygga modeller. Ett tips om man är ute efter solglasögen är ju annars att vänta tills hösten då Synsam rear ut sina solglasögon, då kan man till ett bra pris handla solglasögon till nästa vår/sommar.

Jag är också ute efter en snygg keps som jag kan ha på mig när jag är utomlands. Jag bränner lätt upp mig och det är inte så kul att bränna upp sig i hårbotten. Peak Performance har snygga kepsar. En av mina favoritfärger har, tro det eller ej, har blivit brunt, som jag aldrig tidigare gillat. Men på senaste tiden har jag köpte bruna byxor samt en brun skjorta, jag som aldrig tidigare handlat något klädesplagg i brunt. Den keps som jag vill ha är också i färgen brunt. Favoritfärgen över alla andra färger är turkos som jag älskar. Turkos och brunt passar jätte bra tillsammans, och de byxor jag köpt har detaljer i just färgen turkos. Då är det snyggt med en turkos tröja eller linne till, som hittat!

Lämna en kommentar

Filed under Ledigt, Shopping

Kommentera

