Ute i blåbärsskogen!

Idag följde jag med mamma ut i blåbärsskogen! Jag är inte en fantast av att plocka blåbär men eftersom jag inte hade något bättre för mig hängde jag med som sällskap. Eftersom jag ändå var med kunde jag lika gärna plocka lite blåbär, lite över en liter plockade jag, för hand! Det går inte att plocka med bärplockare ännu eftersom det finns så mycket omogna bär än så länge! Det var riktigt jobbigt för ryggen men ändå skönt att komma ut i skogen (förutom alla jobbiga knott som flög runt mitt ansikte!!!), dessutom kan jag nu med gott samvete äta blåbär eftersom jag varit med och plockat åtminstonde en gång!

fin-vy-till-blabarsskogen.jpg

mamma-plockar-blabar.jpg

emelia-plockar-blabar.jpg

tva-burkar-blabar.jpg

Lämna en kommentar

Filed under Händelser, Jobbigt

Kommentera

