Lite shopping i Örebro

Första dagen på semestern inleddes med en shoppingtur till Örebro med mamma och syrran. Det är ganska tråkigt att gå i affärer vid denna tid på året eftersom det bara är massa reor överallt och det ligger kläder slängda överallt i affärerna. Just nu längtar jag mest tills höstmodet kommer in. Jag har alltid gillat höstmodet, med lite mörkare färger, speciellt den mörklila som jag tycker är en härlig färg.

Men lite shopping blev det i alla fall! För flera månader sedan köpte jag ett par röda crocs i modellen cayman att ha som inneskor eftersom jag alltid fryser om fötterna, detta köp har jag varit supernöjd med trots att de inte är världens snyggaste, eftersom de är så sköna. När jag nu även var på jakt efter ett par sköna skor att ha ute slog jag till på ytterligare ett par crocs, fast denna gång ett par svarta i modellen mary janes. Dessa är lite nättare och påminner mer om sandeler, blir perfekt att ha på sig på ute nu på semestern samt på vår resa till Turkiet. Jag behöver nämligen sköna skor när man ska gå mycket, har nämligen en tendens att lätt få blåsor på fötterna.

 cayman-roda.jpg

mary-janes-svarta.jpg

Jag handlade dessutom Gilmore Girls säsong 6. Har köpt de tidigare säsongerna eftersom jag inte var med från början när det sändes på tv och tycker att det är en helt okej serie att fördriva tiden med, kanske lite töntigt ibland, men man får sig ett gott skratt!

 girlmore-girls-6.jpg

Slutligen så inhandlade jag även en tvål på Body Shop i doften Pink Grafefruit som luktar helt gudomligt. Jag har sedan tidigare även Body Butter samt Lip Butter i den doften och är supernöjd. Perfekt för torra hander samt läppar och dessutom luktar man så gott efteråt!

pinkgrapefruit_body-shop.jpg

Det blev en kort shoppingtur, och på vägen hem inhadlades pizza som vi åt när vi kom hem. Därefter gick jag och syrran ut på vår dagliga promenad. Denna gång gick vi längs sjön möckelns strand samt upp för slalombacken, vilket gjorde mig genomvåt av svett, men man vill ju att det ska ta när man rör på sig!

Lämna en kommentar

Filed under Shopping

Kommentera

