Världens fetaste vader (för stövlar)

Jag har ju alltid vetat att jag har stora vader men inte trodde jag att de var så stora så att jag inte ens kunde ha ett par gummistövlar, men så var det tydligen! Jag beställde ju ett par jätte snygga stövlar för några veckor sedan och när jag hämtade dem igår så visade det sig att jag inte kunde ha dem eftersom de var för tajta upptill, jag blev så himla sur!! Det var ju de snyggaste stövlarna jag sett! Jag kan inte skicka tillbaks dem heller eftersom jag då får betala frakten själv och det blir ganska dyrt för typ 1,7 kg till England.

Så därför bestämde jag mig för att lämna in dem till skomakaren för att korta ned stövlarna. Men så idag när jag skulle hämta dem så var de inte nedkortade. Anledningen var att personen jag pratade med när jag lämnade in stövlarna sa att han skulle korta ned dem samt sy fast en skinnkant där stöveln slutar så att de ser ut som de gjorde innan avkortningen. Jag frågade då om det verkligen gick att sy i gymmi, han sa att det gick hur bra som helst. Då sa jag att det kanske inte blir så bra med små hål i gummistövlar, men det skulle inte bli några problem sa han. Men idag jobbade det en annan person på skomakaren och han sa ”Det går ju inte att sy i stövlar då blir det ju hål i dem”. Och det var ju precis det jag sagt, och bara därför hade de inte kortat stövlarna heller! Då frågade jag om han kunde fixa det direkt, men han hade inte tid, så då tog jag surt mina stövlar och gick därifrån!

Så frågan är nu, tror ni det blir snyggt att korta av stövlarna? Jag vill ju så gärna ha stövlarna och de kanske blir helt okej även lite kortare, vad tror ni? I så fall ska den nedvikta delen i nedersta bilden tas bort.

gummistovlar.jpg

stovel-lang.jpg

stovel-kort.jpg

8 kommentarer

Filed under Shopping, Sjukt!

8 responses to “Världens fetaste vader (för stövlar)

  1. Maria

    Halloj, använd stövlarna med nervikta skaft, eventuellt kan du rita någon gulligt på det ljusa fodret. Det är coolare än att du klipper av dom.
    Kram!

  2. Jan

    Stövlarna är mycket fina.
    Du skall ha stövlarna som dom är, det gör ju inget med några veck på skaften och att dom sitter åt för det är ju mycket fint.
    Du kan ju som omväxling ha dom nervikta för har ju vitt foder invändigt och det lyser ju upp.

  3. Elina

    Tycker dom är fina nervikta.

  4. Normann

    Hei!

    Du kan jo klippa stöveln rakt over med en saks. Derefter så tar du den svarta randen på toppen av stövlarna och renklipper den.

    Kjöp så gummilim på tex. Biltema, lima så på den svarta kanten over der du har klippat. Funkar hur bra som helst. Anvend klesklyper tils limet har torkat. Jag har gjort detta med mina Viking Retro och det ble bra!

    Lycka til!

  5. Normann: Tack för tipset, det ska jag nog prova. Återkommer med hur det gått!

  6. Tretorn

    Det är ju synd att klippa utav de fina gummistövlarna.
    För de är ju mycket fina när de är långa.
    Det gör ju inget med några några veck på skaften och du kan ju ha skaften nervikta.

  7. Har precis samma irriterande problem! Hur små vader förväntar de sig att man ska ha egentligen?! Beställde tjusiga viking gummistövlar (vita med svarta blommor på) som såg ut lite som dina i ”passformen”, slutade med att jag fick klippa av dem eftersom jag tyckte de var för fina för att jag skulle vilja skicka tillbaks dem. Funkar finfint, även om det var synd att dekorranden högst upp försvann..;O/

  8. Pingback: Äntligen gummistövlar som passar! « Emelias värld

Kommentera

