Nedräkning till semestern!

Snart är det dags för semester! Det ska bli så himla härligt! Har haft nedräkning i flera dagar nu och det känns som att man inte jobbar riktigt lika hårt som man brukar. I och för sig har jag jobbat lite kvällar den senaste veckan med det är för att jag ska sluta redan på 12 på fredag, ska ta tåget hem till Degerfors redan vid 12.30.

Vad som händer på semestern är ännu inte klart. Jag och D hade ju plannerat att båtluffa i Grekland, men det verkar inte som att det blir av. Inte den bästa tiden att båtluffa under högsäsong. Men förhoppningsvis får vi tag på någon sista-minuten resa så att vi kommer iväg utomlands i en vecka. Det vore skönt att bara komma bort. Annars blir det att jag mest bor hemma hos föräldrarna i Degerfors och D hos sin mamma i Karlskoga. Åker vi bort tillsammans så är det ju bara vi, vilket också är skönt ibland. I och för sig skulle vi ju kunna vara i Norrköping eller i Stockholm, men det är mycket härligare att vara i ett hus och bara kunna gå ut på gräsmattan samt att kunna åka och bada i sjön när man känner för det. Här i Norrköping finns det ju inga bra badplatser medans det finns flera stycken i Degerfors/Karlskoga med omnejd.

Eftersom jag kommer att vara ifrån lägenheten i fyra veckor måste jag ta med mig massa kläder samt sake man kan behöva ifall man åker utomlands. Jag har därför börjat packa lite. Har hela sängen full med kläder som jag ska försöka packa ned i en stor trunk alldeles snart. I tog jag en sväng förbi stan på vägen hem för att inhandla några pocket-böcker, ett måste så här i sommartider. Men det var svårt att hitta några bra. Hittade först en som verkade bra, men eftersom det var ”Tag 4 betala för 3” så tänkte jag att jag lika gärna kan handla fyra böcker. Men det tog nog en halvtimme innan jag hittade 4 böcker, vilket är väldigt länge, det fanns inte alls många bra böcker. Annars så brukar det väl komma ut massa bra böcker lagom till sommaren!?

massa-klader-pa-sangen.jpg

vaska-plus-massa-bocker.jpg

sommar-bocker.jpg

Lämna en kommentar

Filed under Ledigt

Kommentera

