Sommarmys med jobbet

I fredags hade mitt jobb den årliga sommaraktiviteten. Redan på eftermiddagen bar det iväg till Bråvikens golfklubb i buss.

 golfboll i bråviken

Där fick vi lite fika och därefter var det dags för en kort golfgenomgång och vi fick prova på att slå lite under en timme.

ovning.jpg

david-spelar-golf.jpg

Sedan var det dags för tävling i lag om 3-4 i varje. Jag var säker på att jag skulle vara en naturbegåvning men det visade sig att så inte var fallet! Men allt eftersom spelat fortgick blev jag bättre och bättre och nu känner jag verkligen för att ta grönt kort och börja spela golf, det var riktigt roligt. Tävlingen bedrevs på en 9 håls kortbana där man får spela fast man inte har grönt kort. Mitt lag kom på 5:e plats av 9 lag och det är ju inte fy skam när ingen i mitt lag spelar golf. Efter tävlingen var det dags för snacks och dricka samt prisutdelning. Sedan serverades grillbuffé med fantastisk utsikt över den vackra golfbanan, det var verkligen idylliskt.

fin-utsikt-over-braviken.jpg

 buffen.jpg

mat-och-dryck.jpg

supersaftigt-kott.jpg

kakar-mat.jpg

När vi spelade golf blåste det som bara den, men så fort vi satt oss ned för att äta slutade det blåsa och solen sken, det var jätte härligt. Resten av kvällen spenderades ute med massa dricka och alla fick en varsin sommarpresent som detta år var en jätte snygg dataväska av märket Golla med ett ditsytt märke med mitt företags logga.

 sommarpresent.jpg

golla-vaska.jpg

Vid 23 snåret kom bussen och hämtade oss och då hade jag fått lite för mycket att dricka… När vi kom tillbaks till jobbet drack vi lite till samt mumsade på chips, några bestämde sig för att gå vidare medan andra åkte hem. Jag hade fått nog och ringde efter D, som kom och hämtade mig. Ville inte komma i säng allt för sent eftersom vi skulle åka till Göteborg dagen efter och hälsa på D’s syster, sambo och systerson. Det var en supertrevlig och fantastiskt rolig kväll som jag sent kommer glömma!

Lämna en kommentar

Filed under Händelser, Jobb, Roligt

Kommentera

