Det roligaste med att handla mat är att titta vad andra har i vagnen!

Något av det roligaste med att handla mat är att spana in vad övriga shoppare lägger i vagnen eller korgen. Därför gör det mig inget om det är lång kö i kassan, desto mer tid att spana in andras matinköp. Något som jag noterat är att de som är lite överviktiga ofta handlar massa lightprodukter samt minimjölk etc. Men bland alla dessa lightprodukter ligger även pommes frites, pizza, glass samt massa annat onyttigt. Detta har jag noterat flera gånger, även idag när jag var iväg och handlade på ICA Maxi. Detta tycker jag är väldigt motsägelsefullt. Varför inte vara nyttig hela vägen liksom!? 

Jag brukar också fundera över personerna som handlar. Som idag t ex så stod en kille i kassan bredvid min. Han var inte speciellt snygg, det var inte därför jag spanade in honom. Utan det jag funderade över var om han var singel eller inte utifrån vad han hade lagt i matvagnen. Han handlade med vagn och inte med korg vilket jag tycker tyder på att han är sambo. Han hade en inköpslista i handen vilket ännu mer tyder på att han är sambo. Men när jag tittade ner i hans vagn var det mest ungkarlsmat han köpt. Som massa färdigmat, inga grönsaker eller frukt men däremot ett fyrpack med Coca cola… Jag har absolut inga fördomar! 🙂

kundvagn.jpg

Lämna en kommentar

Filed under mat, Shopping

Kommentera

