Sushi för första och sista gången

Idag trodde jag att Rogge och jag skulle gå ned på stan och kolla om kostymen som nu sytts in för andra gången passade som den ska. Men när Rogge säger imorgon så menar han tydligen i övermorgon, så imorgon ska vi tydligen på stan… Hade jag vetat att det inte skulle bli stan hade jag spelat volleyboll med några på jobbet på lunchen men eftersom det varken blev stan med Rogge eller volleyboll blev jag medlurad att äta sushi. Jag har aldrig tidigare ätit sushi och tänkte att någon gång måste man ju smaka. Men jag tyckte inte alls att det var gott! Flera gånger fick jag kväljningar och jag kunde inte äta upp allt, så på vägen hem köpte jag en liter jordgubbar som jag smällde i mig framför datorn på jobbet, definitivt mycket godare! Det sägs ju att det krävs fler gånger än en för att gilla sushi, men jag tänker inte smaka igen. Riset var inte gott och fisken var slemmig och seg. Idag åt jag sushi för första och sista gången!

sushisoppajpg.jpg

sushi.jpg

sushitillunch.jpg

1 kommentar

Filed under mat

One response to “Sushi för första och sista gången

  1. ida

    Du var var modig som testade=)
    Jag trodde faktiskt att du skulle vägra när jag föreslog att du skulle testa! Bravo Emelia!

    Jag fick dåligt samvete när du fick betala för det lilla du fick i dig mellan kväljningarna..och fick gå hem hungrig.. Tur att det är jordgubbssäsong!
    /sushi-looover ida

Kommentera

