Världens bästa smakråd

Sedan jag började umgås med Rogge har det hänt att jag varit smakråd åt honom. Jag vet inte om jag är särskilt bra som smakråd men lite talang måste jag väl ha eftersom han ”anlitar” mig gång efter gång! När han skulle köpa ny säng var det jag som var med som smakråd eller provråd kanske man ska säga eftersom jag provlåg sängen. När Rogge skulle handla nya kaffekoppar då var jag också där med mina åsikter.

Förra veckan frågade han mig om jag kunde hänga med ner till stan och titta på en blazer som han var intresserad av att köpa. Självklart kunde jag det, fast jag knappt visste vad en blazer var för något. Jag trodde att det var någon typ av jacka. I detta fall visade det sig att det var en kavaj som Rogge åsyftade. Kavajen var supersnygg med dyr eftersom den var av märket J.Lindeberg. Han provade först en storlek, den satt perfekt över magen med var för tajt över axlarna (jag har sagt åt honom att han inte ska styrketräna sin rygg så mycket!!). Storleken över var perfekt över axlarna men för vid över mage och ryggslut. De tillkallade därför en skräddare för att nåla kavajen så att den kunde bli insydd. Även kavajbyxor inhandlade som las upp, det blev ett dyrt kalas. Jag älskar att shoppa även om jag inte själv köper något jag kan liksom släcka mitt shoppingberoende genom att vara med när andra shoppar, det är faktiskt en fördel jag har när det gälller shopping 🙂

Så idag på jobbet berättade Rogge att han hämtat kostymen i slutet på förra veckan och när han kom hem och provade kavajen var den för tajt insydd. Han blev då riktigt sur och nervös eftersom det ibland kan bli strul om man försöker byta saker som blivit upplagda/insydda. På lunchen gick Rogge iväg med kostymen och det visade sig att personalen var jätte trevliga, de gick gemensamt ned till skräddaren som lovade att fixa kavajen tills imorgon. Som tur var hade inget tyg klippts bort utan den hade bara sytts in!

Eftersom jag är född till smakråd frågade Rogge om jag inte kunde hänga med imorgon och titta på resultatet och självklart kunde jag det! Så imorgon på lunchen bär det av ned till stan för att kolla om kostymen duger!

jlindeberg-kostym.jpg

Lämna en kommentar

Filed under Shopping

Kommentera

