Stulen cykel visade sig vara kvarglömd

I morse när jag som vanligt gick ned till cykelförrådet höll jag på att få en chock, min cykel var försvunnen! Jag gick som vanligt fram till platsen där jag brukar ställa cykeln men den stod inte där. Jag gick då ett helt varv runt cykelförrådet för att hitta cykeln eftersom jag antog att någon flyttat på cykeln, men jag hittade den inte. Jag började då fundera på om jag verkligen låst cykeln i torsdag när jag kom hem från jobbet. Men det var jag ganska säker på att jag gjort. För säkerhets skull gick jag ett till varv i cykelförrådet för att se så att min cykel verkligen inte stod där, och det gjorde den inte… Jag började då fundera lite igen, försökte visualisera hur jag i torsdags ställt in cykel och vad jag gjort därefter. Jag får då en minnesbild av att jag ställt dit cykeln, låst den och därefter åkt hem i min bil tillsammans med min syster som var här och hälsade på från onsdag till torsdag. Jag kommer inte på någon bra idé utan börjar istället gå mot jobbet och tänker samtidigt på hur mycket pengar jag måste spendera på att köpa en ny cykel. Typiskt att behöva köpa en ny cykel när jag fick lite extra betalt denna månad eftersom vi fick semestertillägg, tänker jag. Då helt plötsligt kommer jag på att min syster hämtade mig på jobbet i torsdags och att jag därför lämnade cykeln där. Vilken lättnad! Jag njuter fortfarande! Det hade kännts väldigt tungt att behöva köpa en ny cykel, vilken tur att jag slapp, då kan jag istället köpa massa annat roligt för pengarna!

sjosalacykel.jpg

Lämna en kommentar

Filed under Jobbigt

Kommentera

