En regnig men trevlig midsommarafton

Midsommarafton spenderades med D, min bästa kompis/kusin samt hennes pojkvän. Vi åt grillad kyckling med färskpotatis, gräddfil, tzatsiki, sallad, bröd samt vattenmelon. Till efterrätt blev det jordgubbar med glass. Vi grillade, snackade skit och hade det jätte trevligt. Det regnade ute så vi satt ute på en inglasad balkong och myste med infravärmen påslagen. Lite senare på kvällen gick vi över till en av mina mostrar och hälsade på resten av släkten, därefter tog vi med oss min syrra samt en av våra kusiner tillbaks och spelade sällskapsspel; Absolut överens samt Med vilda gester, definitivt värda att spela.

matbordet.jpg

min-mat.jpg

absolut-overens.jpg

med_vilda_gester.jpg

På eftermiddagen träffade jag även mormor och morfar samt farmor och farfar. De kom förbi och fikade och blev bjudna på nybakad jordgubbstårta, det finns nog inget godare och det är något som man bara måste äta på midsommarafton!

jordgubbstartamidsommar.jpg

Lämna en kommentar

Filed under Allmänt

Kommentera

