Stieg Larsson beroende!

Som jag berättat tidigare längtade jag jätte mycket efter Stieg Larssons tredje och sista bok i Milleniumserien ”Luftslottet som sprängdes”. När jag väl fick boken i min hand tog det mindre än en vecka innan boken var utläst, trots att jag läste så långsamt det bara gick för att det var hans sista bok. De två första böckerna har jag redan läst ”Män som hatar kvinnor” och ”Flickan som lekte med elden” men eftersom jag inte kan få nog av Stieg Larsson bestämde jag mig för att också lyssna på böckerna. För några dagar sedan lyssnade jag klart på ”Män som hatar kvinnor” och just nu lyssnar jag på ”Flickan som lekte med elden”. Trots att jag redan läst böckerna är det intressant att lyssna på dem, det finns massa saker som jag glömt bort och just nu känner jag att jag kan läsa böckerna hur många gånger som helst eftersom de är så bra! Uppläsare av böckerna är Reine Brynolfsson och han är som gjord för att läsa dessa böcker! Jag rekommenderar er verkligen att lyssna på dessa böcker. De senaste två veckorna har jag all min lediga tid lyssnat på dessa två böcker. När jag går ut och går, när jag diskar, när jag borstar tänderna, innan jag går och lägger mig och när jag åker tåg. Just nu befinner jag mig i Stockholm hos D. På vägen hit lyssnade jag på ”Flickan som lekte med elden” och det är faktiskt mycket bättre att lyssna på en bok när man åker tåg än att läsa den själv. Anledningen till detta är att folk runt omkring ofta pratar en massa på tåg så att man blir störd, men i och med att man lyssnar på boken stängs alla ljud ute och man kan fortfarande läsa (lyssna) på boken, riktigt bra. Tiden går dessutom mycket snabbare när man går ut och går eller åker tåg om man lyssnar på en bok!

reine-brynolfsson.jpg

flickan-som-lekte-med-elden.jpg

Lämna en kommentar

Filed under Böcker

Kommentera

