Vad ger man en kille i studentpresent?

Min lillebror tar studenten om några veckor. Jag har därför börjat fundera på vad jag ska ge honom i studentpresent, och det är inte lätt att komma på nått kan jag meddela. Därför behöver jag er hjälp!!

För det första kommer han självklart att få blommer, ett djur runt halsen samt något mousserande att dricka, också det runt halsen.

Denna gris, flodhäst eller orm tycker jag är coola att hänga runt halsen, kommer från Gallerix.

gris_noshorning.jpg

orm_pinne.jpg

Detta mousserande vin ska också vara gott samt finns i småflaskor på Systembolaget:

asti-cinzano.jpg

Men sedan måste han ju få en riktig present. När man syster tog studenten för några år sedan fick hon en stavmixer som hon blev jätte glad över. Den har hon haft jätte mycket användning för sedan hon flyttade hemifrån och började plugga. Så en sådan sak är ju alltid bra att ge bort, men när det gäller min brorsa tror jag inte han kommer flytta hemifrån på ett bra tag och då tror jag inte han skulle uppskatta en stavmixer så mycket! Jag vill därför ge honom något som han kommer uppskatta och bli glad för direkt, men kommer inte på någonting alls. Annars är ju detta roliga samt fina saker att få:

En stavmixer kommer alltid komma till hands i framtiden, denna är från NetOnNet och kostar 479 kr.

stavmixer.jpg

Fina glas och tallrikar finns av märket Boda Nova, säljs hos bland annat Duka.

joy-boda-nova.gif

season-boda-nova.jpg

En parfym är ju aldrig fel, denna är av märket Boss och heter Soul, finns hos Parfym.se för 299 kr för 50 ml.

boss-soul.jpg

En brödrost har man också alltid användning för, denna finns hos Duka för 495 kr.

brodrost.jpg

Dessa fina skålar av märket Kosta Boda finns hos Duka för 179 kr.

kobomine.jpg

En snygga iPod kan man köpa på AppleStore, den kostar 1995 kr och då ingår gratis gravyr så att man kan göra den personlig, samt gratis frakt. Minnet är på 4 GB.

product-blue.jpg

Ett Playstation 3 skulle väl vilken kille som helst bli glad över, men smakar det så kostar det, 6499 kr på CDON

playstation-3.jpg

Efva Attling har jätte snygga smycken även för killar, eller vad sägs om nedanstående halsband och armband!?

pedant-halsband.jpg

hope-armband.jpg

Allt ovanstående är ju jätte fina saker, men inget av det känns så där rätt i prick, kanske Playstation 3 i så fall, men det är alldeles för dyrt!! Tiden rinner iväg så jag vore jätte tacksam för tips på bra studentpresenter till killar!

22 kommentarer

Filed under Presenter

22 responses to “Vad ger man en kille i studentpresent?

  1. Ja, du! En bra fråga! Vår son tar studenten om ett par veckor och varken han eller vi har någon aning…

  2. mikaaaelaa

    Hehe, känner igen mig i funderandet.
    Jag är en sån där som alltid brukar vara ute i god tid och fundera på presenter. Oftast lyckas jag därför pricka in dom där perfekta presenterna.
    Min lillebror tar studenten om ett år och jag har redan börjat att fundera lite.
    Men jag vet verkligen inte. Liksom du vill jag ju också köpa något som kommer att finnas kvar och kommer att betyda något.
    SVÅRT!

  3. kerpenen

    Hejps! Sådär i prisklasssen lagom dyrt och nyttigt är ju t.ex. en såndär multitool/fällkniv.. Sen jag fick min går jag aldrig någonstans utan den.. 😉

    Men det beror ju på var/i vilka kretsar din bror rör sig..

    Svåra saker, jo.. 😛

  4. Svår sak det där.
    Det handlar lite om vilken prisklass och vilken sorts människa bror din är.
    Jag hade nog ändå köpt honom ett smycke samt något praktiskt också, som glas. Glasen från Boda Nova och Kosta Nova var både snygga och praktiska.
    Annars ge honom en iPod med hans namn och datum för examen i, vem uppskattar inte en iPod.

    Lycka till Emelia!

  5. Mia

    Ge honom en guide i att kvinnor faktiskt har människovärde så att han inte växer upp och förvandlas till samma slags svin som majoriteten av alla vuxna män i det här landet.

    *bitter*

  6. Jag är på jakt efter en studentpresent till min granne som tar studenten imorgon, Kosta/Boda Nova-sakerna var skitsnygga, likaså Evfa Attling-smyckena, så dit blir nog något sådant. Tack så jättemycket för tipsen, jag hoppas att din lillebror blev/blir nöjd. 🙂

  7. Linnea

    Jo vet precis hur svårt det är med att hitta rätt present. Har också en kille som jag måste köpa studentpresent till. Hittade en bra och rolig bok som passar att ge till någon som tar studenten, liksom en bra sak att ha. Boken heter ”101 saker du bör veta hur man gör” och där står allt från hur man jonglerar till knyter en slipsknut. Lycka till!

  8. Sara

    Min lillebror tar också studenten nu och eftersom jag inte bor med honom längre så ska han få en heldag, eller snarare halvdag med mig (värsta lyxen). Vi ska åka Gokart tillsammans (köpte detta paket för 500 lappen på goldenmoments.se) sen bjuder jag honom på en trevlig middag på Hardrock cafe!

  9. Vilken bra present Sara! Saker man gör tillsammans är alltid roligast!

  10. Pingback: Studentpresenter till killar (& tjejer!) « Emelias värld

  11. Hej! Jag tror nog att din bror skulle uppskatta en ipod om han nu inte tänker på att flytta hemifrån på ett tag. Den har han ju för användning för direkt och även om ett playstation också skulle uppskattas så är Ipoden lite bättre prisklass. Annars är Kosta Boda glas och tallrikar alltid snyggt!
    Intressant blogg förresten! 🙂

  12. Är nyfiken på vad du gav din bror i studentpresent? Förstår att det var förra året, eller?
    En av mina söner tar studenten i år och nu fick jag några tips!!

  13. En sistaminuten resa. Finns i grymt billigare priser från 900-3000kr! Beror på vart man åker och hur mycket du är villig att ge. Annars digitalkamera, ipod som nämt tidigare, eller en upplevelse från liveit.se.

  14. Gina

    Har en killkusin som tar studenten om några dagar, tack för tipsen!

    Jag tog själv studenten för två år sen och vet att jag bl.a. uppskattade en parfym (Britney Spears), ett halsband (väldigt fint, men ändå att ha till vardags), en stor skål och finare choklad. Överlag uppskattade jag de avändbara sakerna mest.

  15. jag tar snart studenten. Det jag önskar mig är lite olika grejer, får nog inte allt men något av detta hoppas jag;

    -fallskärmshopp
    -bungeyjump
    -ölprovning med kompisar
    -resa någonstanns
    -ballongfärd
    -rallybilkörning i terräng

    Enligt mig skulle jag tycka att det var roligare med en upplevelsepresent än en pryl.
    kanske ringa och kolla med studentens kompisar vad av eran student skulle uppskatta mest.

  16. Emilija

    hej!
    Jag har köp ett tredagars festivalpass på swedenrock till min lillebror för ca 1300kr.
    Håller med Anton (inlägget ovanför) att en upplevelse är det bäst att ge bort…
    Tack för många fint studentpressentstips;)

  17. Anna

    Hej bara ett student tips.
    Vi har köpt en Nokia Comes with music telefon till min syster. En super telefon och så kan hon ladda ned musik både till datorn och telefonen hur mycket som helst, lagligt.

  18. ylva

    åh, de halsbandet var ju jättesnyggt! fast jag kan inte hitta just det på sidan, kan inte du visa länken ”)

  19. Jag har köpt ett riktigt snyggt och personligt silverhänge (3mm tag) till min lillebror som jag tror kommer att bli grymt uppskattat.
    Inhandlade det från highcoastsilver.se som har riktigt bra priser och snabb leverans (jag fick hem hänget efter 3 dagar).

  20. maria

    kolla in den här boken ”köksvägen till en flickas hjärta”!
    jätterolig för både tjejer och killar. finns på designtorget också!

    http://www.grandpa.se/system/search/product.asp?id=4667&cm=431&page=1&rnum=5

  21. En klocka är ju annars en riktig klassiker, fick en själv av min flickvän jag hade då. Det är över 15 år sedan det tog slut, men pga klockan, som fortfarande är lika fin (en Girard Perregaux från 50-talet som jag fortfarande har kvar), sänder jag henne en varm tanke då och då än idag. (Mammor/flcikvänner, det kan väl knappast vara förbehållet far till son att ge en klocka, som traditionen bjuder!!?)

    Funderar man nu på en klocka är ett tips att snegla på vintage, gåvan blir mer originell och personlig, själfullare tycker jag. Här är en riktigt cool som komer att hålla till nästa generation, http://wp.me/pTq9y-8T (lösen seamaster)

    Kul med ngt som håller genom åren.

  22. Ann

    manchettknappar i titan (snygga finns från Dyrberg/Kern), ett set med bra kockknivar, espressokoppar, whiskeyglas, champangeglas, rejäl kokbok

Kommentera

