Sur & grinig!

Idag har varit en sådan där dag när allt bara jävlas, vad man än gör! Höll på med en bugg på jobbet i flera timmar utan att lyckas lösa det eller ens fatta hur det ska lösas. Så går det när man ska rätta saker i kod som man inte skrivit själv… Till slut bytte jag till en annan bugg, eftersom jag var tvungen att släppa den första buggen för en stund, för att återkomma en annan dag, jätte kul, ser verkligen fram emot det!! Då blev jag tyvärr inte gladare för denna bugg verkar också supersvår att lösa, iaf vad det verkade som innan jag lämnade jobbet. Men då har jag något att se fram emot imorgon iaf 🙂

Jag kände mig som värsta bitchen idag på jobbet, fast en skämtsam sådan, vilket jag hoppas att alla förstår. Som tur är kan jag även skylla på PMS! Jag tyckte att en kille på jobbet var så fin eftersom han hade rakat bort sitt skägg, jag gillar nämligen inte skägg! Så därför tog jag upp till diskussion att jag tyckte att alla killar ska raka sig varje dag. Det kan väl inte vara så svårt att använda rakapparat varje dag och raka bort allt skägg, tyckte jag! Men tydligen var det det enligt ett flertal killar på jobbet. Vad vet jag egentligen, jag är ju tjej, men både min pappa och pojkvänn rakar sig i princip varje dag, och de har aldrig klagat! Om jag var kille skulle jag iaf raka mig varje dag!

På lunchen idag blev det gymmet. Jag gick i 5 min, sprang i 10 min, gick i 5 min och sprang i 10 min till. Mitt slutliga mål ska bli att springa 30 min på raken. Därefter rodde ca. 1 km på en roddmaskin samt körde några benövningar på maskinerna på gymmet. Till mat blev det korvstroganoff som jag lagade till lunch igår. Förstår inte, men korvstroganoff är alltid så gott när man lagar det, men när man värmer det blir det bara torrt!

Efter jobbet har jag bara tagit det lungt, käkat lite tacos med massa gräddfil i mini tubs, vilket var supergott samt dansat lite på dansmattan. Jag köpte ett GameCube till ”D” i julklapp för några år sedan och en dansmatta inklusive spel till mig själv. Tyvärr har det mestadels legat i garderoben, men nu har jag med lite hjälp fått det inkopplat igen. Så nu kan jag dansa hur mycket jag vill, stör mig bara på att det endast är tråkiga mariolåtar, men men, som in mamma brukar säga: ”Man ska vara glad för varje gång man får röra på sig”, och röra på sig gör man ju på dansmattan. Och jag erkänner, lite kul är det allt 🙂

tacos

mini tacotubes

Nu ska jag se ett avsnitt av min favoritserie Grey’s anatomy. Härligt!

Jo just jag, jag utlovade ju en recension på filmen Offsida som jag såg igår. Den var faktiskt ganska rolig, men lite svengelska här och där, men den var samtidigt lite långdragen och seg, den får därför 6/10 poäng. Men den är helt klart sevärd!

Offside

Lämna en kommentar

Under Film, Händelser, Jobb, mat

Lämna en kommentar