Spicy Hot men inte gott!

En av mina favoritrestauranger i Norrköping är restaurangen Sing Thai. Allt jag har ätit där är supergott, jag har mestadels ätit kyckling/fläskfilé/oxfilé/räkor på spett i jordnötssås och det är en av mina favoritmaträtter när det gäller take away eller lunch. Så igår tänkte jag och en arbetskamrat att vi skulle testa en ganska nyöppnad restaurang som heter Spicy Hot. Sing Thai serverar thailändsk mat medans Spicy Hot serverar asiatiskt mat. Eftersom min favoriträtt på Sing Thai är kött på spett i jordnötssås bestämde jag mig för att testa kyckling på spett i jordnötssås på Spicy Hot, och jag kan meddela att rätten där var ljusår från samma rätt på Sing Thai. Jag kunde inte ens äta upp maten! Jag vet inte om jag blivit extra kräsen för att maten alltid varit så god på Sing Thai och att jag därför tyckte att samma rätt på Spicy Hot var 100 ggr sämre? Men jag rekommenderar iaf alla norrköpingsbor och besökare att äta på Sing Thai istället för Spicy Hot, då kan ni inte bli besvikna, jag lovar!

flaskfile-pa-spett-i-jordno.jpg

OBS: Eftersom jag endast smakat en rätt på Spicy Hot kan jag egentligen inte göra en fullständig sågning av restaurangen, men ska ni äta spett i jordnötssås, då ska ni iaf gå till Sing Thai. Resterande mat på Spicy Hot kanske är jätte god!

6 kommentarer

Filed under mat

6 responses to “Spicy Hot men inte gott!

  1. Sofia

    Det där Sing Thai måste vi äta på nästa gång jag kommer, det låter smarrigt. Då slipper vi laga mat också.

  2. Sing Thai är jätte gott! Nästa gång du kommer hit bjuder jag dig på mat där. Jag är ju som sagt inte en fattig student!

  3. Marcus

    Jag tycker SpicyHot är en jättebra restaurang. Jag äter där minst 3 gånger i månaden. Jag har även ätit på SingThai, men jag tyckte inte maten smakade lika bra där.

    Min självklara favorit är ”Biff med bambuskott och Championer” på SpicyHot.

  4. Julius Sundkvist

    Om det är Spicy Hot i Västerås du syftar på tycker jag du skall prova nummer 14 och nummer 8. Äter där nästan en gång i veckan och jag har inte tröttnat än.

  5. JOHAN

    Jag håller med om att Spicey Hot är mycket myket
    sämre. Ingen god mat alls, däremot kan jag rekommendera Golden Bangkok, det är riktigt
    gott & trevligt!!!

  6. linnea

    Bästa jodnöttsåsen är SING THAI!!!
    Bästa friterade räkor och stekta nudlar = Spicy hot
    de har även en god lite sötaktig fisksås som är ett måste.
    Bästa curryrätterna = Golden Bankok

    men det e min åsikt..
    Smaklig måltid

Kommentera

