Dags att köpa soffbord!

Jag har ju som sagt köpt en ny soffa. Det som fattas nu för att göra min lägenhet ännu finare är ett soffbord (förutom ny tv, nytt surround system och ny tv-bänk). Soffbordet får inte vara för stort eftersom det måste få plats mellan divanen och vinkeln på soffan och det ska vara i ek (helst massiv ek!) eftersom benen på soffan är det. Innan jag bytte soffa hade jag två stycken vita små fyrkantiga bord från Ikea, och just nu använder jag ett av dessa som soffbord.

Min soffa

Frågan är nu bara vilket soffbord jag ska köpa? Detta fyrkantiga i massiv ek från Essells:

Soffbord fyrkantigt

Eller dessa två bord från Mio i ekfanér:

Soffbord två

Eller något utan dessa bord i massiv ek från Em-möbler:

Soffbord runt

Runt soffbord större

Det stora runda tycker jag är jätte fint, men det är samma bord som mamma och pappa har och det kanske inte är så roligt. Bordena från mio tycker jag är jätte snygga med de är i ekfanér och det brukar ju inte vara så bra kvalité då, iaf vad jag fått för mig. Bordet från Essells är så tråkigt och dessutom kanske det är snyggare med ett runt bord till en kantig soffa!? De små runda borden är fina, men vet inte om de är lite fjuttiga. Hjälp mig! Vilket bord tycker ni jag ska köpa? Vet ni något annat snyggt bord, säg gärna till!

3 kommentarer

Filed under Inredning

3 responses to “Dags att köpa soffbord!

  1. Elin

    Det från Essells gillade jag mest. Det kanske inte är så originellt, men desto snyggare. Runda bord tycker jag själv är mer opraktiska. Det är mest en smaksak förstås.

  2. ida

    Ja tycker runt, stort eller tre små, det behövs för att bryta av mot de raka linjerna i soffan, göra det lite mjukare. Det blir ju stilrent i allafall. Vad fint du får det!
    /ida

  3. Pingback: Jätte god söndagsmiddag samt helgens bravader « Emelias värld

Kommentera

