Viktor & Rolf

Från och med igår går det att köpa kläder designade av Viktor & Rolf på H&M. Ska jag vara riktigt ärlig hade jag aldrig hört talats om designerduon förrän jag läste i en tidning att de skulle designa kläder för H&M. Och nu när jag sett bilder på kläderna så håller jag med Ebba von Sydow: jag är besviken, det finns inget som faller mig i smaken. Kolla på bilden så kan ni kanske förstå varför!

Viktor & Rolf

Det ända som jag tyckte var någorlunda snyggt är den röda kjolen samt trenchcoaten, fast den är det ju för kallt för att använda nu ändå! Och precis som alla andra gånger som H&M har anlitat designers för att designa en kollektion för dom finns det människor som betalar hutlösa priser för kläderna när de sedan säljs på Ebay, tradera eller blocket av någon ”idiot” som förstör för dem som verkligen vill ha kläderna och bara köper dem för att sälja dem vidare. Jag håller med HedgeHog in a storm om att man ska bojkotta de som köpt massor av kläder bara för att sälja dem vidare för hutlösa priser. Jag tycker det är för djävligt att folk gör så. Tänk den stackare som stått i kö i flera timmar för att få ett plagg ur kollektionen och ser det sista plaggen bli taget rakt framför ögonen på en och sedan gå hem och se att det säljs på blocket för flera hundra kroner mer. Det borde förbjudas, inte för att jag vet hur det skulle gå vägen. Men en början är väl iaf att folk slutar att köpa kläderna på nätet så att de som tror de varit så smarta och tänkt sig att tjäna en hacka, istället går med förlust!

Jag har alltid varit intresserad av kläder och mode. Jag är inte tjejen som kan namnet på massa designers eller så, utan jag gillar att handla saker som är modernt just nu och då spelar inte märket eller priset så stMake love not war - I blindskriftor roll. Många tusenlappar i månaden läggs på kläder och just nu smycken. Detta fina smycke använder jag mycket nu, från favortien Efva Attling, ”Make love not war” står det på plattorna i blindskrift.

När jag tänker efter så spelar nog märket en ganska stor roll ändå. Fast jag köper inte de allra dyraste märkena som typ Gucci och Prada. Utan märken som Diesel, Levi’s, Peak Performance, Esprit, Fred Perry, Wrangler mf. Sedan köper jag mycket av MQ’s egna märke…

4 kommentarer

Under Mode/Kläder

4 svar till “Viktor & Rolf

  1. Hedgehog-Sara

    Ja, fy vad sur man blir… Det enda jag ville ha var den grå tröjan – den ligger ute på Tradera för 7-800 kronor – dubbelt alltså. Så mycket är den inte värd.

    Jag är också Attlingfan – har precis hämtat ut nya ringar till mig och min man – From here to eternity står det på dem, I love!!

    Har Attling i öronen, runt halsen, på fingret och på näsan 🙂
    Det som saknas är klockan – den är så fin. Och dyr…

  2. Jag håller med dig Sara! Klockan är grymt snygg, men tyvärr är priset lite i överklass. Jag vill också ha Attling ringar när jag gifter mig, kan gissa att inte de heller är speciellt billiga…

    Jag har halsbandet ”Make love not war”, samt ringen. Har även örhängena ”Kisses”. Allt är grymt snyggt. Varje gång jag är i Stockholm kollar jag i skyltfönstret på Efva Attling butiken i Birger Jarls passagen, och alltid finns det nått smycke som man vill ha, synd att smyckena är så dyra bara! Fast när jag köpt de smycken jag har, har det alltid kännts som det varit värt det!

  3. hmm

    Usch vad ytligt, har du pengar i överflöd?
    Gör nå vettigt vetja, finns de som behöver dom mer, är grymt trött på denna ytlighet. Visst jag vill också ha fina saker men det måste väl ändå finnas en grääns.

  4. Ping: Jag är ytlig! « Emelias värld

Lämna en kommentar